new-age

אור הנשמה1

ברצוני לכתוב עבודה אשר בה יידרשו הרהור, הערכה וסיכום, ואשר תתאר את המערך על הדרך הרוחנית, במובנים של הבנת הרעיונות והיחסים ומחזוריות, מחזורים במערכת הארכיטיפים. כפי שלקחתי רשימות מזה זמן ממושך, למעשה ערכתי את הסקירה, האמנות של מפות ודרכים במשך תקופה ארוכה.

ההבנה שלי כיום מייצגת מסלול של השראה לגבי התפתחות המודעות. הנחת היסוד הינה שהיקום שואף לעיבוד המשמעויות ופיתוח, ליצירת יתר אחדות וקוהרנטיות, סדר והרמוניה. זה טבעו ותכליתו: ללמוד ולחשוב, לאהוב כדיאלוג מתמשך, ולהעריך את מה שיש בתור האוצר והמערכת שלנו.

אהבת הנשמה

היום במפה ההליוצנטרית יש דומני מפגש צמידות מאדים ומרקור במזל טלה. זוהי הפעילות האינטליגנטית והדינאמית שמאפיינת את המערכת שלנו. בתפיסה מערכתית אנחנו ככדור-הארץ הננו חלק ממערכת השמש.ואילו במפה הגיאוצנטרית מאדים במסעו במזל דלי, נכנס למזל דגים.

יש מקום לציון מחזוריות מאדים הגברי המגן על ערכיות ומחזוריות וונוס הנשית. לפי דעתי מדובר באוצר בלום של אהבה וידע. לתכלית של מצוינות.

כאשר הסיכומים מגיעים לכדי ההגדרה של החושבים וההוגים : לערבב את ההכרה של אותה אחדות, של נונ-דואליות של התודעה – עם התנסויות היומיום.

ש: מה היית רואה בתור ראשי פרקים לעבודה הנוכחית?

חוכמת הנשמה

הרי כעת כולם חווים את מחזוריות וונוס שהתיישרה מההילוך האחורי, שהתיישרה לאחר תנועתה בין המזלות עקרב ומאזניים. בהילוך אחורי למאזניים מעקרב היא עיבדה את התכנים של העקרב שפלוטו מעלה.

וונוס (קרן 5)  ניצבת בכיוון עידן דלי – בדיוק מול פלוטו שהיה במזל אריה (כך אצל ילידי אמצע שנות הארבעים של המאה העשרים). הדור שגדל לבגרות בשנות השישים, שמעמיד את הארכיטיפ של האהבה, היופי והיחסים במרכז המפה העולמית; לקראת הטרנספורמציה כיום, של וונוס ומזל שור, (ומזל מאזניים) בשאלת בירור יחסים בכלל, ובמיוחד כאשר ממול ניצב פלוטו, שהינו אדון הטרנספורמציות של חומרים ותוכני תודעה טראומטיים.

בין מזל מאזניים הוונוסיאני בהילוך למזל עקרב הפלוטוני, נפרסה לפנינו היערכות של אהבה ומערכות-יחסים של שיתופים ובירורים ואחווה (מאזניים), מול התהליך של טרנספורמציה של חומרים וסובסטנסים מהלא-מודע ומהצל (פלוטו כשליט העולם התחתון במיתולוגיה).

במערכת יחסים זו מתקיימת ההתמרה והטרנספורמציה של תכנים נפשיים, כמו סובסטנס בדרגה נמוכה של רגשות, תוך הבחנה בהתנגדות למה שיש, המתבטאת בגוף-נפש, לכדי העלאה של הסובסטנסים הללו לרמת הלב, כמו רגשות של הכלה וקבלה בברכה, הערכה והודיה – אהבה. מה שמביא אלינו את אמנות הריפוי – דרך עבודה ויצירה.

על ידי לקיחת אחריות עם וונוס החוזרת למזל עקרב עם שובה ממזל מאזניים – והקיטוב במפה בין וונוס לפלוטו יובן ויאוזן.

העיון היה לימוד על ציר זוג המזלות שור (וונוס) ועקרב (פלוטו ומאדים).

הלימוד הוא אמנות השיחה

השיחה בין הארכיטיפים האלו הוא הלימוד; והנושא הוא אחדות פנימית – שמובילה לאחדות חיצונית.

אחדות השיחה מושגת על ידי הבנות הצליל והשפה. יש דרך לדבר בעדינות ובנועם. מה שמאפשר את ה-debateבתור כלי לבירור מחלוקות, כאשר על ידי יישוב הדעת ניתן לאמוד את יישוב המחלוקת במובן זה: להדגיש את המקום של המשותף למשתתפי העימות. דהיינו "לחלוק את המציאות המשותפת". ומכך לבוא, תוך כדי ענווה אינטלקטואלית והנחה שאפשר כי אולי טועים.

כמו כן גם הדרך של ייצוג שתי העמדות המוקצנות, שאפשר שכבר נידון באריכות במרוצת הזמנים ונשכח. כי זאת ניתן להיאמר, אפשר וגם, אפשר וכול אחד חווה את שתיהן בתוכו או שעשוי להבין את שתיהן או יותר. בפרוצדורה זו שגם מאפשרת להגיש עמדה לא אישית, ואף להבדיל בין עמדה – לבין הזהות של מי שמייצגה, הבחנה בין לגופו של עניין לבין גופו של אדם.

אחדות פנימית

העימות הגדול הוא בין חיי היומיום והשכל המעשי, צרכים או המחויבויות; לבין תכנים ארכיטיפיים סולאריים. והמציאות הפנימית.

ארכיטיפ מארס מייצג את הרצונות למיניהם, וארכיטיפ שבתאי מייצג את השכל הישר, המשמעת, discernment  ויכולת האבחון, להכוונת מאדים ואומץ-הלב – ליישום התבונה והאתיקה.

ויש להביא ביניהם לאיזון והרמוניה.

'העצמי' מיוצג במערכת השמש, יסודותיו בשורשים. מייצג את האב שהוא ה-providerבבית.

הקיטוב מגיע לאיחוד אשר מייצגת הארכיטיפ הנשי. בשלושת ההיבטים שלו כאישה ואם וכאהובה.

הקיטוב מתאפשר מקונפליקט  לאיחוד

שלא לומר הקיטוב של כוח הדחף והרצונות לעומת כוח הריסון והשליטה העצמית; בהשפעת מרקורי מתרחש האימון.

על ידי משמעת ושמיעה, המילה, הדיבור הצליל.

היקום כתודעה חותר ליתר סדר, לכידות וקוהרנטיות.

חוויתי את הקיטוב בין הארכיטיפ של מרקורי (קרן 4) המייצג את חיי היומיום (בית 3) לבין הארכיטיפ של יופיטר (קרן 2) – אהבת החוכמה –:) בתור אופוזיציה במפת הלידה.

יופיטר מייצג את ממד האידיאות והחוכמה. כאשר מזל בתולה מציב את האינטליגנציה של ניהול העבודה והפרטים הקטנים. מזל דגים הוא האיחוד של התפיסה והוויתורים הנדרשים, להבאתם לעמק השווה.

האופוזיציה היא בין מרקורי במזל דלי הנאור (הקבוצה) – שזוהי פאזה מתקדמת של התהליך המרקוריאני  (:– לבין יופיטר במזל אריה ('העצמי'). והיסוד של הבית של האדם הוא בעולם הרעיונות.

'העצמי' מיוצג במערכת השמש. יסודותיו בשורשים.

השמש הוא סמל 'העצמי'.

יש אומרים, שורשי השמיים.

הקיטוב

הקיטוב, אשר יש האומרים – מגיע לאיחוד, מייצגת את הארכיטיפ הנשי. זאת בהיבטיו כאם, כאהובה וכבת.

הארכיטיפ של יופיטר כשהוא באריה הינו נציג האבא בבית.

האופק

האופקבמנדאלה של ההולוגרמה האסטרולוגית, מפת הלידה, מתאר את האידיאה של התפתחות השואפת להרמוניה – בין התודעה ותנועת מהלכי המערכת השמשית במרחב; לבין החיים בפלנטה והמחזוריות בטבע. ובין שמים לארץ, היא משקפת את היחסים וההרמוניה.